♥ King and Queen :

Thursday, July 28, 2011

Persediaan Menerima Kedatangan Ramadhan : Ahlan Ya Ramadhan !



الللهم باركلنا فى رجب و شعبان و بلغنا رمضان
“Ya Allah, berkatilah aku di Rejab dan Syaaban, serta sampaikan aku kepada Ramadhan”
Sebaiknya doa ini sentiasa dibaca dalam setiap doa selepas solat fardhu.Para Ulama-ulama’ membaca doa ini bukan hanya pada bulan rejab dan syaaban tetapi 6 bulan sebelum kedatangan Ramadhan lagi telah diamalkan.

*********************************************

Salam Ukhwah ... 

Minggu depan seluruh umat Islam akan menyambut kedatangan Ramadhan untuk tahun 2011 ni kan? Alhamdulillah, kita masih diberikan nafas dan umur yg panjang untuk sama-sama rasai nikmat puasa. Salam takziah buat keluarga mereka yang telah kembali ke rahmatullah sebelum sempat menyambut kedatangan Ramadhan pada Tahun ini .. Al-fatihah (semoga roh meraka di tempatkan dikalangan kekasih kekasih-Nya)

Doodles kat atas tu ditujukan untuk semua bloggers dan umat Islam : ) So, apa persiapan korang untuk minggu depan? Harap-harap aku dapat penuhkan puasa tanpa 'halangan' lah yea .. (hihihi, pleasee bulan nie jea *,*) kaum hawa paham kann ?? Bukan nak menidakkan takdir @ perkara wajib bagi hawa, cuma sesekali tu aku teringin la juga nak rasa puasa penuh kann .. boleh dapat duit raya double !! (cehh, belum apape niat dah terpesongg ^_^) Tahun nie mungkin lebih sederhana dari sebelumnya sebab aku baru pindah rumah kan so kos agak terhad. Huwaa, baju raya pon tak beli lagi tau -__- ! Esok mama sure pegi borong kat NSK untuk keperluan sahur & buka. Iskhh.. tak sabar + berdebar ~ 

**Semoga segalanya akan kembali seperti sedia kala semperna Ramdhan nie.. Insya-Allah =')

2 comments:

Didie Dira said...

kak eka ... dd pon x beli bju raya g.... mybe pkai bju rya tahun lepas jek....

TheMuks [SCC] said...

Adek Didie : Nape pulak? Alaa shian nya .. sama2 la kita ekk .. adek update blog yerr ;))