♥ King and Queen :

Wednesday, July 20, 2011

Jangan bercita-cita nak jadi PM ! Haram !

Salam Ukhwah,

Cerita ni sumpah tak ada kena mengena dengan politik, politeknik, poligami mahu pun poligen okeh ^_^ !
Sekadar berkongsi dan terpulang kat korang nak bagi pendapat apa diruang komen SCC @ di ruang kotak fikiran korang sendiri @ di ruang sebelah dalam hati kecik korang orait ; )




Member koperasi aku meluahkan kan ketidakpuasan hati dia pasal insiden yang jadi time dia balik kampung. Dia curik dengar perbualan pokcik dia dengan cousin dia (jahat kan kawan aku, telinga gajah ;p)  :

Apak : Abg Long kau dah jadi tukang masak kat hotel nun, kau nak jadik apa Dollah ?
Anak : Dollah ingat nak jadik Perdana Menteri la Ayah.. Nak jadi macam Tun Mahadhir (berbunga riang)
Apak : PM??!! Iskhh.. tak payah lah nak, kau tau tak HARAM jadi PM nie?! Tak HALAL hidup mati kau      nak.. Hemm, tak payah laa PM nie bukan baik pun.. 
Anak : Haa.. yeke ayah?!! Kalau macam tu selama nie kita nie duduk negara HARAM la ya Ayah? Kenapa kita duduk Malaysia kan Ayah.. Kalau PM Haram negara pun Haram lah? 
Apak : Errr.. bukan macam tu nak oii .. dah lah Ayah nak pegi surau nie jom .. (hilang kata2)

**Haaa.. speechless apak kauu ;p tu lah lain kali jangan lah dok pesongkan fikiran budak budak dengan kefahaman politik Apak uiii .. kalau nak ngajar pon biarlah benda betul sebab seorang anak akan ingat kata-kata orang tuanya sampai besar insya-Allah .. Nanti yang malu keluarga jugak kan kan .. kalau ya pun tak nak anak jadi PM betulkan @ tegur laa dengan sesuatu yang membina bukan memburuk kan otak budak tuu .. Hahaha .. Haram Jadah betholll ~,~

2 comments:

AZTIQAH said...

nk komen tpi err no komen..haha

fiq. said...

haha,,, pakcik ni sah pembangkang kan, hehe,,,

kalau kita jadi pemimpin yang adil, syurga adalah tempat kita, kalau jadi pemimpin tidak adil, sebaliknyalah...

truth,

From My Fingertip