♥ King and Queen :

Thursday, February 2, 2012

Suku kaum orang asli Mashco-Piro masih wujud [5 Gambar]

Tak sangka masih wujud suku kaum orang asli nie kan. Mereka berkampung di kawasan tebing sungai yang terletak di Peru. Kiranya masih ada suku kaum pelik nie tahun 2012 kan? Mereka mungkin terkeluar dari tempat asal kerana tempat mereka hampir musnah dikerjakan oleh pembalakan haram. Masalahnya tempat yang dorang jadikan perkampungan baru dorang tu masih menjadi sungai tumpuan pelancong sehingga kini tau. Ada juga penduduk yang pernah terkena panahan puak nie sampai tertusuk kat jantung. Iskhhh. Nak marah tak boleh sebab dorang tak kan paham. Satu-satunya manusia yang paham bahasa puak nie pun dah mati. Acane? Jom layan 5 keping gambar puak dorang : 

*Umur tak cukup 18 tahun sila tutup mata :D






#Sambil pasang lagu : I'm sexy and know it ! ^_^


2 comments:

KizZ said...

Sila tutup mata anda....Hmmm wujud lagi rupenya ek kaum asli...ingatkan sume dah jadi moden..

αяfaekα αямαɴd said...

Tu la pasal. Nasib baik dekat Peru bukan dekat Malaysia. Org asli malaysia semua dah ke arah ke-moden-an :)