♥ King and Queen :

Thursday, January 26, 2012

Ringkas.

Selipar. Langkah. Hati-hati.
Mulut. Bercakap. Hati-hati.


Tengahari itu. Penghawa dingin kurang sejuk. Tambah bahang panas dengan pengkritik bermulut lancang. Kenapa? Manusia bercakap tanpa sempadan? Pernah susah? Bagus. Bukan senjata untuk kondem cara kehidupan yang lain dengan pengalaman susah yang dilalui. Ingat, tak salah ambil berat. Kau dihargai. Tapi mulut? Jangan terlalu lancang bercakap. Orang tak suka. Orang mudah terasa. Mesti ingat hati orang bukan hati sendiri sahaja. Biar otak pandai, jangan mulut terlebih pandai. Ingat lagi, bukan diri kita saja yang betul. Jangan terlalu taksub menjadi BETUL hingga yang salah juga dianggap betul. Maaf. Aku bukan mereka yang angguk saja dengan segala bebelan itu. Kau lancang, aku bidas. BERSEBAB. Dunia kau. Tak mampu aku ikut. Jangan diajak sebab aku tak akan turut. Kau pergi kejar segalanya. Aku tengok kan saja. 

#Jangan cakap tentang USAHA. Tolong faham. Aku tak suka! 

No comments: