♥ King and Queen :

Monday, May 23, 2011

Beza perasaan SABAR dengan seketul BATERI ?!!



"Aku Manusia Lemah
Selalu Terjatuh
Berbeda Aku Dari Mu
Kau Berdiri Teguh
Aku Serba Tiada
Aku Kekurangan
Dan Bila Kau Tiba
Aku Hilang Dari Kewujudan.."






Salam Ukhwah + Salam 1Malaysia + Salam 1Blogger ; )

Korang tahu tak SCC nie seorang makhluk Tuhan yang penyabar?? Ohh .. tidak! SCC bukan masuk lif tekan sendiri okay ... Sesungguhnya SCC bukanlah mempunyai sifat penyabar yang korang ada!(Adoo ke?? hikhik!) Korang jawab la sendiri dalam hati nurani yea... Orang kata sabar itu separuh daripada iman. Ya! itu la jugak perkara yang SCC selalu jadikan 1 azam tiap kali masuk tahun baru dan menjelang birthday SCC. Tapi macam biasa hasilnya ..... danggg!! Hampes gelug0s =.=' Durh! Cuba okay bukan tak mencuba. Tapi nak buat camno kalau dah kesabaran tu makin lama makin 'low batt' jadinya?? Mana tak low batt weii kalau dah hari-hari kena uji dengan ujian yang hampir boleh menggilakan mental dan fizikal?? 

P/s : Kepada KAU, jgn ingat kau sorang jea yang stress okay!! 

Macam bateri lampu hias SCC kat bilik nun. Dibeli dengan tujuan menerangkan sikit bilik yang sangatlah gelap bila nak tiduq. Tupp..tupp dah doblas kali tukar bateri pon still gak nak weak kann. Kalau dia boleh cakap confirm dia jerit 'Weii gomokk! Kau penakut gilerr kan tidur dlm gelap!! Hilang SABAR aku asyik dok menerangi kau jea!' Haaa... lihat!! Beliau pon hilang sabar tahu... (aku merepek kan?? Bedal!) 

Sang Sabar & Sang Bateri : 

Sabar itu suatu perasaan yang perlu ada dalam diri setiap insan dan ia mampu bertahan dalam diri seseorang insan itu selama-lamanya kalau kita bijak memupuk perasaan tu. 

Bateri itu satu benda yang dicipta oleh manusia. Mempunyai tenaga untuk bertahan. Namun, ketahanan nya ada had, ia tidak kekal selamanya. 

So, nak jadi sabar ke nak jadi bateri?? :DD Aku menulis tanpa sempadan. Nak terasa? Nak tersentap? Lantak hengkauu lah. SCC nak + teringain mempunyai 1 sifat sabar yang kekal selamanya. Tipu lah kalau nak kata SCC nie penyabar kann kann hehe ! Tengah cuba pupuk jugak nie. Tapi kadang-kadang sabar pun boleh bertukar menjadi bateri tahu? Bila dah terlalu banyak sabar pon sakit jugak. Lama-lama sifat sabar tu akan jadi lemah dengan sendirinya.. Lepas tu mulalah bercucuran air mata ... Mampos dah tak boleh bendung dari berakung, dengan secara automatik nya sabar yang puas dipertahankan jadi makin lemah & jatuh  menjunammm kebaboommm!!! Haduiii ... agak-agak macam mana nak kutip balik kesabaran yang dah weak tu?? 


Entri tergantung ;D
Belogg Aku bukan Belogg Hengkauu!
Habiss Dahh! Bubbye~


P/s : Aku tak pernah kata aku hebat. Aku tak pernah kata aku sempurna. Kalau boleh aku tak nak pon jadi sempurna macam kau..Upss~

No comments: