♥ King and Queen :

Friday, April 6, 2012

Miss, you are diagnosed infectious diseases.

HKL - Jabatan Neurologi (Urat Saraf)

Salam Ukhwah - Penyakit berjangkit yang langsung tak terpikir dek akal. Critical migraine. Tettt (carotan) Migraine sahaja? Okat lettew. Tarik napas urot dada. Fuhhh! Doktor angguk-angguk then sambung penerangan. Hampir di peringkat kritikal yaa Miss Nurul. Dangg! Hampir? Kritikal? Migraine pon ada kritikal ke?  Doktor teruskan penerangan, sebab itu awak di rujuk ke jabatan ini ya Miss Nurul. Ia melibatkan urat saraf dikepala awak yg sangat sensitif. Ketegangan yg berpanjangan boleh memebuatkan pembuluh darah awak pecah dan mati serta merta. Mulai hari ini awak akan sentiasa dipantau melalui appointment yang pihak neurologi tetapan. Perkara ini serius, oleh itu saya akan beri awak stok ubat untuk 2 bulan. Awak akan bergantung pada ubat mulai hari ini dan seterusnya. 

Nampak sikitkan? Bila keluarkan semua Makkk aiii =.='

Penyakit berjangkit yang dimakudkan adalah penyakit yg diwarisi daripada tok nenek moyang keluarga kita, dan migraine adalah salah satu daripadanya. Walaupun sebenarnya kalau nak diikutkan kita semua memang akan alami sakit migraine nie. Cuma yang membezakan biasa @ kritikal. Kata doktor lah. Aku share je hikhik. 3 bulan bertarung dengan sakit nie ingatkan biasa je. Rupanya hampir teruk. Dan... saya kena tiaw kaw-kaw dengan Doktor Apek Encem tu hohoho >(^o^)< !! Naseb kau hemsem. Effect ubat tersebut sangat lah kuat ya. Aku hampir tewas melawannya. Gagahkan juga. Nak sehatt ! Semalam check-up dari pukul 8am sampai pukul 3pm. Mama setia teman sampai tersengguk-sengguk. Sebagai upah, bawak Mama jalan-jalan shopping baju baru dia untuk wedding auntie kita next week. Tapi mama still risau. Mama kata Mama takmo tengok kita sakit dalam usia muda nie. Aipp aipp chip ! Akan ku ikut jadual ubat juga temujanji seterusnya yaa Ma :') Selesai x-ray badan dan scan otak kena pulak refer ke Jabatan ENT (ear,nose,troat) kenapa? Sebab dah 4 minggu batuk still tak elok. Dr. Ensem takut ada jangkitan kat tekak sebab tekak kita ada tonsil besar bola golf dia kata then dah luka pecah-pecah. Check-up supaya tak kena jangkitan tibi. Horror !! 

Result kita.

Result dah keluar. Penerangan dah diberi. Tips duduk dalam bilik gelap panggil aku gemor hikhik. Ubat rasanya dah boleh pengsan ketika mengambilnya. Apa yang penting? Doa aku supaya dijauhkan daripada penyakit 3 serangkai tu akhirnya termakbul. Tapi tapi tapi... still kena hati-hati. Kepala kita sensitip dengan cuaca panas dan sejuk. Lahaiiii (-__-) Lecehhh. Sekarang dah paham tak kenapa aku, kau dan mereka tak suka refer hospital? Tengok, sekali refer macam-macam penyakit datang huhhh. Tapi takpe la cegah sebelum terlambat ya kengkawan. Moto baru aku : "Mama kuat, Saya pasti sihat!" Ecewahhhh >,<

No comments: